Wednesday, June 13, 2007

System and method to control the steering of the rear wheels of a motor vehicle with four-wheel steering

Method and system for controlling steered rear-wheel steering, and corresponding vehicle

Method for controlling a vehicle having four-wheel steering with the aid of an individual wheel braking device

Rear wheel steering angle control system and method and corresponding vehicle

Steering control for the rear wheels of a motor vehicle and an asymmetrical adherence braking situation

Searching for patents is fun. Well, maybe not fun, more like interesting or enjoyable… or …bearable, err… no, it’s hideous. But one can find important information, like the titles above that are all from patents issued this and last year by… Renault. Oui, Renault! The text of the patents is in French language and it starts like:

La présente invention concerne les véhicules automobiles à quatre roues directrices, et plus particulièrement la commande de braquage des roues arrière directrices.
De façon classique, les véhicules automobiles sont pourvus d'un châssis, d'un habitacle, et de roues reliées au châssis par un mécanisme de suspension avec des roues avant directrices commandées par un volant à la disposition du conducteur dans l'habitacle du véhicule. Les véhicules à quatre roues directrices possèdent, en outre, des roues arrière directrices commandées par un mécanisme adapté.
Le document GB 2 252 538 A (Honda) décrit un pilotage de roues arrière d'un véhicule automobile à quatre roues directrices pour obtenir une bonne et douce réaction en lacet pour une large gamme d'accélération. On détecte l'accélération latérale du véhicule et l'angle de braquage des roues avant, et on détermine un rapport final de l'angle de braquage des roues arrière sur l'angle de braquage des roues avant en fonction de l'accélération latérale. On détermine un angle cible de braquage des roues arrière à partir de ce rapport final, et on tourne les roues arrière pour atteindre cet angle cible. On détermine le ratio final de manière à ce que le gain éphémère d'amplitude du mouvement de lacet soit positif tant que l'accélération latérale est inférieure à une valeur prédéterminée.

And then goes on and on with lots of info on sensors and stuff. I thought of reading it all and explain to you readers of this blog but instead decided to search the internet for porn. You are lucky to get the image below. Still, with all the interesting stuff Renault is working in, another title would be more appropriate for their inventions:

Method and system for making competitors obsolete

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